20181003

Karen Bliksen: Stari kavaljer (odlomak)

Karen Bliksen
(1885-1962)
Bio sam tada toliko mlad da nisam umeo, ništa bolje nego ostali mladi ljudi, da napustim duboku veru u sopstvenu zvezdu, u neku silu koja me voli i čuva više od svih ostalih živih bića. Nijedno čudo nije mi bilo strano, pod uslovom da se meni desi. Upravo kad ta vera počne da jenjava, i kad počneš da pomišljaš da se nalaziš u istom položaju kao i svi drugi ljudi, tvoja je mladost gotova.

- Prevela: Jasmina Tešanović

Izvor: Karen Bliksen, Erengard i druge priče (DevedesetČetvrta, Beograd, 1994)



Karen Bliksen je rođena na imanju Rugstendlundu, u Danskoj 1885. godine. Studirala je umetnost u Kopenhagenu, Parizu i Rimu, a 1914. se udala za svog daljeg rođaka barona Brora Bliksena-Finekea i otišla sa njim u Keniju da vodi plantažu kafe. Razveli su se 1921. ali je ona ostala na plantaži sve do povratka u Dansku 1931. kada je bila primorana da je proda.
Sedam gotskih priča, svoju prvu knjigu, napisala je pod pseudonimom Isak Dinesen i objavila je 1934. Ostale knjige pisala je na engleskom jeziku, ali ih je takođe objavila i na danskom (Moja Afrika, Zimske priče, Anđeoski osvetnici, Poslednje priče, Anegdote sudbine, Senke na travi, Erengard, Karneval i Pisma iz Afrike). Umrla je u Rungstedlundu 1962. godine.