20190403

Tihomir R. Đorđević: Veštica i vila / Vampir i druga bića u našem narodnom verovanju

Tihomir Đorđević:
Veštica i vila / Vampir
i druga bića
Dr Tihomir R. Đorđević
VEŠTICA I VILA u našem narodnom verovanju i predanju.
VAMPIR I DRUGA BIĆA u našem narodnom verovanju i predanju
(Srpski etnografski zbornik LXVI, Drugo odeljenje, Život i običaji narodni knj. 30, SAN, Beograd, 1953, meki povez, IV+282)

Cena: 5000,00

Na dokolici, za vreme rata, ja sam pokušao da grupišem svoje beleške o različitim bićima koja žive u mašti našega naroda. Te beleške sam prikupljao kroz više od 50 godina. Rezultat toga posla je ova i naredna knjiga iz našeg narodnog života.
Ja sam svestan toga da u ovoj knjizi nije izrečena poslednja reč o stvarima kojima se bavi. Naročito je u njoj malo analize i komparativnog ispitivanja. Ja je i pored toga objavljujem, jer držim da pre no što bi se pristupilo analizama i poređenjima naših imaginarnih bića treba imati što potpuniju njihovu sliku. Stvaranje tih slika, to je glavni cilj ove knjige. Ako su naše slike dobre, lako ih je analizirati i porediti.

- Iz Predgovora Tihomira R. Đorđevića Veštici i vili u našem narodnom verovanju i predanju.